Terapia în impas


Asociaţia “Alianţa pentru Copil şi Familie”
organizează workshopul cu tema:  
“Terapia în impas – de la blocajul terapeutului la blocajul familiei”


Descriere
Workshopul abordează activitatea de terapie şi rolurile exersate de terapeut în experienţa clinică cu clientul/familia. Ca terapeuţi ajungem uneori – deşi nu ne dorim – în impas. Dar ce determină impasul? De cele mai multe ori rolurile rigide pe care le abordăm ca terapeuţi şi care ne blochează evoluţia. In acest workshop privim atent şi profund relaţia terapeutică din altă perspectivă, fără limite şi fără blocaje.

Detalii de desfăşurare
Data: 21. 02. 2015
Durata: 8 ore (9.00 – 18.00)
Locaţie: sediul Asociaţiei “Alianţa pt copil şi familie” Bucureşti sector 3
Formatori: dr. Luminiţa Mihai; psih. Iulia Oprea
Cost: 150 lei
Credite: 8 (Comisia Psihologie clinică şi Psihoterapie - Colegiul Psihologilor România)
Pentru informaţii şi înscrieri:
Telefon: 0720. 570. 935.
Mail: terapiedefamilie@yahoo.com
http://copilsifamilie.ro

Program detaliat


1. Cunoaşterea şi identificarea rolurilor profesionale
- In această parte a workshopului se urmăreşte cunoaşterea şi identificarea rolurilor profesionale experienţiate în practica terapeutică.
- Raportând la un continuum la un capăt se regăsesc acele roluri care pun terapeutul în ipostaze directive sau poziţii de autoritate, iar la celălalt capăt sunt poziţii pasive şi atitudini de neimplicare/distante. Unde ne situăm?

2. Roluri profesionale rigidizate
- Această parte a workshopului urmăreşte identificarea propriilor roluri profesionale şi exersarea unor abilităţi de recunoaştere şi conştientizare a reacţiilor/atitudinilor terapeutului în situaţii de stres.
- Exerciţii de auto-evaluare şi auto-reflecţie, joc de rol, studii de caz.
  
3. Tipuri de impas terapeutic
- Impasul terapeutic poate avea diferite surse. Ne interesăm în acest workshop de cele care ţin de persoana terapeutului, situaţii de blocaj care limitează evoluţia procesului şi progresul terapiei.
- Cunoaşterea rolurilor profesionale adoptate frecvent permite o mai bună analiză a demersului terapeutic şi identificarea cu uşurinţă a atitudinii adoptate în şedinţă, în scopul facilitării schimbării.

4. Schimbare şi rezistenţă la schimbare
- Procesul schimbării şi rezistenţa la schimbare
- Exerciţii de auto-evaluare şi auto-reflecţie, joc de rol, studii de caz.

Obiective

1. Cunoaşterea şi identificarea rolurilor profesionale (18 roluri) pe care terapeutul le adoptă cu predilecţie în cadrul terapiei.
2. Conştientizarea experienţelor personale şi situaţiilor de viaţă care au contribuit la formarea rolurilor profesionale preferate.
3. Identificarea limitelor şi blocajelor în relaţia terapeutică / contextul terapiei.
4. Identificarea situaţiilor de impas din cadrul terapiei.
5. Model conceptul de intervenţie pentru lărgirea sferei de roluri profesionale adoptate în cadrul terapeutic.
6. Exerciţii de auto-conştientizare, auto-reflecţie, auto-evaluare care să faciliteze disponibilitatea şi flexibilitatea în schimbarea rolurilor.














Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu