eFactura

Sistemul RO e-Factura devine obligatoriu de la 1 ianuarie 2024 pentru toate livrările de bunuri și prestările de servicii realizate între persoane impozabile stabilite în România (B2B | Business to Business), dar nu și către persoane fizice (B2C | Business to Consumer).  

PAȘI DE URMAT

1. Certificat digital cu token fizic sau în cloud
https://eidas.ec.europa.eu/efda/tl-browser/#/screen/home
    
furnizorul certificatului trebuie să fie acceptat de ANAF
    - verifică dacă sunt condiții speciale pentru compatibilitate (ex. MAC)
    - este recomandat token fizic pentru colaborare cu alte instituții (ex. CNAS)

2. Document de confirmare ANAF 
https://static.anaf.ro/static/10/Anaf/Declaratii_R/descarcare_declaratii.htm
    - trebuie completat, semnat, apoi contrasemnat și de furnizorul certificatului

3. Înregistrare SPV persoane juridice (pe baza CIF/CUI) 
https://www.anaf.ro/InregPersFizicePublic/formularjuridice.jsp#pj
    - document de confirmare .pdf (contrasemnat și de furnizorul certificatului digital)
    - arhiva .zip cu documente justificative (CI, CIF, certificat înregistrare cabinet)

4. Aprobare ANAF (4-7 zile), apoi se poate accesa contul SPV persoană juridică (autentificare cu certificat digital) 
https://www.anaf.ro

5. Program de facturare pentru facturi xml și trimitere eFactura sau încărcare direct pe situl ANAF
https://mfinante.gov.ro/ro/web/efactura/aplicatii-web-ro-efactura


Ghid ANAF

************

https://www.youtube.com/watch?v=SHXWtBP4jf4

https://www.youtube.com/watch?v=qoJIkQH_gPI

https://www.youtube.com/watch?v=k8FGeJ_t6Kc







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu