Sistemul RO e-Factura devine obligatoriu de la 1 ianuarie 2024 pentru toate livrările de bunuri și prestările de servicii realizate între persoane impozabile stabilite în România (B2B | Business to Business), dar nu și către persoane fizice (B2C | Business to Consumer).
PAȘI DE URMAT
1. Certificat digital cu token fizic sau în cloud
https://eidas.ec.europa.eu/efda/tl-browser/#/screen/home
- furnizorul certificatului trebuie să fie acceptat de ANAF
- verifică dacă sunt condiții speciale pentru compatibilitate (ex. MAC)
- este recomandat token fizic pentru colaborare cu alte instituții (ex. CNAS)
2. Document
de confirmare ANAF
https://static.anaf.ro/static/10/Anaf/Declaratii_R/descarcare_declaratii.htm
- trebuie completat, semnat, apoi contrasemnat și de furnizorul certificatului
3. Înregistrare SPV persoane juridice (pe baza CIF/CUI)
https://www.anaf.ro/InregPersFizicePublic/formularjuridice.jsp#pj
- document de confirmare .pdf (contrasemnat și de furnizorul certificatului digital)
- arhiva .zip cu documente justificative (CI, CIF, certificat înregistrare cabinet)
4. Aprobare ANAF (4-7 zile), apoi se poate accesa contul SPV persoană juridică (autentificare cu certificat digital)
https://www.anaf.ro
5. Program de facturare pentru facturi xml și trimitere eFactura sau încărcare direct pe situl ANAF
https://mfinante.gov.ro/ro/web/efactura/aplicatii-web-ro-efactura
************
https://www.youtube.com/watch?v=SHXWtBP4jf4
https://www.youtube.com/watch?v=qoJIkQH_gPI
https://www.youtube.com/watch?v=k8FGeJ_t6Kc
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu